Månadens Butik Maj 2012

Det var inte svårt alls att bestämma mig vilken butik som skulle vara månadens butik den här omgången maj 2012. Den väldigt härliga och fräscha butiken blev Americana Classic Vintage på Gamla Brogatan 23 i Stockholm.




I butiken jobbar Lori Nicholson & Gina Holdar!

Jag träffade Lori och GinaVintagemässan hösten 2010 efter att jag hade flyttat tillbaka med från Skottland och fyra år där. Jag blev otroligt glad när jag såg att det fanns två tjejer som sålde Cheerleading uniformer och jag var tvungen att kolla och köpa något. Vi började prata om cheerleading och sen dess har min resa med dem börjat. Jag hittade den dagen min första second hand uniform (en hade jag redan från min tid på Queen Margaret University Sapphires Cheerleading Squad).

Den jag köpte på mässan var en svart, röd och vit!



Jag kommer nån gång lägga upp bilder på de olika uniformerna jag har köpt hos dem, fast vänta får vi alla göra.

När jag sen igen träffade Gina och LoriVintagemässan våren 2011Münchenbryggeriet kände dem igen mig från förra mässan medans jag stod där och kollade på såklart deras Cheerleading uniformer. Det var då jag fick glatt reda på att dem skulle öppna en butik inne i stan den sommaren. Sedan dem öppnade butiken så jag har varit en stammis och köpt mer än bara Cheerleading uniformer.

 


På Americana Classic Vintage kan du hitta en mängd genuina Amerikanska kläder, allt från jeans jackor, bowling skjortor till Hawaii skjortor, klänningar, kjolar och så klart Cheerleading uniformer m. m.

 





Om det här är din stil så kommer du älska deras utbud och att deras kläder är hela, rena och fina till skillnad från många andra vintage/second hand butiker och till ett kanonpris som alla har råd med. Det är alltid en glad stämning i butiken, Gina och Lori berättar glatt om historian om plaggen dem säljer. Jag får heller inte glömma att nämna att en del inredning som man ser i fönstrena och på hyllorna kan man också köpa. Blir man törstig och söttsugen finns det alltid Amerikanska godsaker att köpa. Kan det bli mer unikt än så inne i centrala Stockholm?

Deras Tote Bag måste man också bara ha, jag använder min varje dag till att transportera saker i.


Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Gina Americana

Wow! What a wonderful blog post!

Big thanks from all of us for this wonderful honor!

2012-05-02 @ 10:24:52
URL: http://AmericanaClassicVintage

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback