Brunch & Gul Klänning!

Idag var det brunch men gänget på Mississippi Inn på Nytorgsgatan 33 i SOFO på Söder i Stockholm. Gänget bestod utav Sofie, Emelie, Anna, Marco, Viktor och Dean. Vi började vid 14 vilket även gav mig lite tid att kolla in några Second Hand och Vintage butiker mellan min lägenhet på Kungsholmen och SOFO.

Jag måste ha hittat den mest färglada Second Hand butiken i Stockholm. Butiken var otroligt städad, fräsch och organiserad. Butiken heter Humana Second Hand och ligger på Timmermansgatan 23 nära Mariatorget på Söder. Det måste nog vara den mest prisvärda Second Hand butiken i hela stockholm, och då kunde jag såklart inte motstå att köpa en väldigt fin och enkel gul sommarklänning.


Jag skulle nog kunna köpa en helt ny garderob på Humana, med en salig blandning utav Vintage plagg och Second Hand plagg till ett pris som skulle ligga långt under H&M eller många andra billiga klädkedjor. Inte för att jag har något emot H&M, men ett riktigt kap är ju så mycket roligare och ger en mycket större adrenaline kick.

Det jag nu bara behöver göra med den Gula Klänningen är att sy in den lite för att passa mig bättre och sen är det Hallå Sommar.
Vilken är din mest efterlängtade kläderplagg att ha på dig när det blir tillräckligt varmt? Lämna gärna en kommentar.

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback