Morsdag

Sista dagen på någon vecka eller så då värmen fortfarande höll sig över Sverige var i söndags och på morsdag.
Sista varma dagen på ett tag gjorde det lätt att ta på sig en härlig kjol som jag tidigare hade på mig i veckan, en Vintage kjol som mamma hittade åt mig på Vintagemässan våren 2011. En härlig lila kjol med mycket utsväng som bara är en härlighet i sig själv.
Läder jackan hittade jag i en Vintage butik på Hornsgatan på Södermalm i Stockholm i en butik som heter Rost Vintage Second Hand. Här hittar du second hand och vintage-kläder i mängder, så mycket att det kan vara svårt att hitta saker om man bara går dit för att titta. Drivs av ett hjälpsamt och vänligt par. Här finns bl a skor och stövlar över hella butiksgolvet. Min bruna läderjacka hittade jag ganska lätt, flera hade provat det men inte passat. Den är väldigt liten och jag är väldigt lite och vi passade varandra perfekt. Bra pris fick jag tycker jag, går du själv dit tänk på att dem bara tar kontanter, bankomat finns väldigt nära. Det roliga med jackan är att man kan ta bort ärmarna och at den är såååååååå len, italienskt läder är fantastikt, har tidigare köpt en läder jacka när jag var i Florence med mamma för morsdag för 2 år sedan.
Jag måste säga att mina mamma är defentivt bäst. Alla säger det om sin mamma vet jag, men min mamma är också min kompis. Vi har bland annat åkt till Paris, Florence för morsdag och hon har besökt mig i Edinburgh några gånger när jag pluggade där. Hon är den jag ringer när jag behöver råd om saker och ting och vill hitta på saker med ibland på helgerna. Sen så tror jag att vi irriterar varandra lika mycket och reagerar på samma sätt, jag börjar helt enkelt att bli som min mamma, ABSOLUT inget fel med det ;)
Mamma är såklart den duktiga fotografen!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback