Strike a pose!

I veckan fick jag några bilder på vad som fotades förra helgen. Bilderna är underbara och min favorit är den bilden i blå klänning som köptes på Vintagemässan i år för endast 350 kr av E. Bergqvist. Jag har också gjort ändringar på klänningen för att den skulle passa bättre till fotograferingen och mig såklart.

Det var ett slit jobb som tog flera timmar. Först så behövde jag sy upp vid axlarna och sedan under brösten för att få linjerna på klänning att stämma bättre överens med min kropp och sist bak på ryggen för att jag ändrade framtill. Det var extra jobbigt eftersom tyget var också veckat överallt. Men tänk på att inte sy om och om igen allt för många gånger eftersom man kan slita ut tyget för mycket när det gäller gamla saker. Och om man vill spara ändringarna som man gör bör man inte klippa bort det överflödiga tyget som blir, det kan man oftast vika in och handsy fast. Det kanske kommer en tid längre fram när du vill sy ut plagget för att passa din nya kroppsform.

Men här är några bilder som Marco skickade till mig i veckan, min favorit är den i den blå klänningen.
                                    
                                                                           
                                      

                                                                            Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback