Retro i nya Mood Gallerian!

Idag var jag och mamma och tittade på nya Mood Gallerian i Stockholm. Nu kanske du undrar varför jag skriver om något som är så nytt, men glatt så hittade jag en äkta RETRO affär eller showroom för Lauritz.com

                  

Till Lauritz.com butiken kan man gå och titta på en massa härliga möbler och inrednings delar som ska auktioneras ut. Man kan bjuda på varorna när man är där, lämna in egna saker som man vill ha värderade och till och med lämna in dem för försäljning. Om man har ett intresse för auktioner så kan man alltid fråga personalen och lära sig mer om auktioner, arkitekter, formgivare, stilperioder, konstnärer, mode och mycket mer.
Under de nästkommande månaderna kommer dem att ha ett fler tal olika evenemang, utställningar och temaauktioner, allt från art deco, retro och graffiti till antikviteter, industriell design och kuriosa.

Jag rekommenderar verkligen att ni går och tar en titt här, även om ni inte tänker lägga ett bud på något, hit kan man verkligen gå om man vill lära sig om möbelformgivare och få en idé om vad stilen är för vissa formgivare när man är ute och kollar i andra butiker eller på nätet.
 
  
Puss & Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback